Kiinnostaisiko 24/7-ylläpitopalvelu?

Miikka Niemelä
Orangit
Published in
2 min readDec 15, 2021

--

Orangit on jo vuodesta 2018 tarjonnut korkealuokkaisia ja monipuolisia ohjelmistoylläpitopalveluita, joiden avulla on autettu useita asiakkaita esimerkiksi mahdollistamalla nopeampi reagointi muuttuviin asiakastarpeisiin tai lisäämällä palvelujen toimintavarmuutta. Olemme kasvaneet yhdessä asiakkaidemme kanssa oppien jatkuvasti lisää parhaita tapoja palveluidemme tuottamiseen ja tietenkin myös asiakkaiden järjestelmistä. Kasvun myötä palvelutarjooman laajentaminen tulee ajankohtaiseksi ja Orangit on valmis ottamaan seuraavan askeleen — 24/7-ylläpitopalvelu.

Mitä?

Jo tähänkin asti olemme monitoroineet sovelluksia vuoden jokaisena hetkenä ja usein jopa reagoineet myös varsinaisten palveluaikojemme ulkopuolella. Asiakkaiden palvelun mahdollisimman suuri saavutettavuus ja toiminta ovat meillekin äärimmäisen arvokkaita asioita. Nyt ensimmäistä kertaa alamme tarjota asiakkaille — vanhoille ja uusille — mahdollisuutta laajentaa palvelua ja saada palvelulupaus myös vuoden jokaisena päivänä mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Asiakkaan kannalta tämä on valtava muutos!

Milloin?

24/7-palvelun valitseminen on syytä tehdä järkevästi, koska laadukas palvelu lyhyillä reagointi- ja korjausajoilla ympärivuorokautisesti ei ole ilmaista. Voit arvioida palvelun tarvetta esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla:

  • Paljonko suoraa liikevaihtoa järjestelmäsi synnyttää jatkuvasti?
  • Ja sama käänteisesti: paljonko järjestelmän toimimattomuus maksaa tunnissa?
  • Mitä vaihtoehtoisia tuottoja/kustannuksia järjestelmällä on? Tällaisia voivat olla esimerkiksi mainostulot, muut rahoitustuotot, viivästykset ja sisäisten töiden pysähtymiset sekä brändi/imago.
  • Miten toimialasi tai markkinoiden kilpailu vaikuttavat ylläoleviin?

Näiden pohjalta sinulla on jo melko hyvä käsitys siitä, millaiseksi arvotat oman järjestelmäsi. Meidän silmissä kaikki järjestelmät ja sovellukset ovat tietenkin arvokkaita ja juuri niin tärkeitä kuin ne ovat asiakkaan liiketoiminnalle.

Tämä on tietenkin vain yksi kulma asiaan. Saatat jo miettiäkin, että miten ihmeessä se sovellus itsekseen rikkoontuu keskellä viikonloppua. Ei tietenkään pitäisi, mutta ohjelmistokehityksessä tapahtuu ennakoimattomia asioita. Joskus rinnakkainen järjestelmä alkaakin toimia poikkeuksellisella tavalla, joskus pilvipalveluissa “hommat vaan menevät solmuun” ja joskus inhimillinen virhe pääsee läpi laadunvarmistuksesta. Meidän ammattitaitoa on sekä arvioida että minimoida niitä riskejä, joita järjestelmän toimintaan liittyy. Riskiarviointi suoritetaan erityisesti ylläpitopalvelumme haltuunottovaiheessa, mutta se kuuluu myös jatkuvaan palveluumme.

Miten?

Jos mietit, mikä palvelutaso sopisi sinulle, olet lukemassa oikeaa artikkelia. Olet paras arvioimaan oman järjestelmäsi arvoa liiketoiminnallesi, mutta voimme auttaa sinua oikeilla kysymyksillä. Yhdessä niiden sekä ydintoimintaamme kuuluvan järjestelmien auditoinnin kautta saatavan riskianalyysin avulla saamme karkeasti valikoitua alla olevasta kuvasta sen palvelumallin, jonka pohjalta lähdemme pohtimaan parasta ylläpitomallia juuri sinun järjestelmällesi.

Onko sinulla on järjestelmä, jonka arvelet kaipaavan uudenlaista huolenpitoa? Ota yhteyttä Samppaan tai Miikkaan ja varmistetaan järjestelmän katkeamaton arvontuotto nyt ja tulevaisuudessa.

--

--

0 Followers

Orangit — Smooth Code Care. Doer, leader, founder.